BARTS
Van online showroom naar flagshipstore
Drie jaar geleden zette BARTS Amsterdam met Itonomy een stap in de professionalisering van hun digitale verkoopkanaal. Dit verkoopkanaal diende vooral als online showroom om de mooie collecties zonnige bikini’s en winterse beanies tentoon te stellen. Al snel bleek dat de online shop niet alleen diende als showroom, maar serieuze vormen aannam als B2C verkoopkanaal.
Volwaardige online shop
“BARTS is altijd organisch gegroeid, zonder vastomlijnde ambities. We vinden het mooi om dingen aan te pakken zoals ze op ons af komen” vertelt Mark Monsma, Manager Operations bij BARTS. Oorspronkelijk bestond er geen concrete wens voor een webshop, daarom moest de webshop voornamelijk dienen als online showcase voor de producten van BARTS. Er werd een samenwerking tussen Itonomy & BARTS opgezet voor de inrichting van een prachtig online platform op Magento. Toen Itonomy de nieuwe webshop eenmaal live had gezet, realiseerden ze zich al snel dat ze meer hadden dan alleen een digitale showroom. De webshop werd uitgebreid tot een volwaardige B2C online winkel en groeide binnen korte tijd uit tot een goede klant van BARTS.
Futureproof met Adobe Commerce
Ondanks het feit dat BARTS geen vastomlijnde doelen stelt, heeft de organisatie altijd organisch kunnen groeien. Daarom ontstond er na enkele jaren behoefte aan een futureproof online platform. Adobe Commerce kwam daarbij naar voren als de ideale oplossing en onlangs heeft BARTS dan ook met Itonomy de overstap gemaakt van Magento naar Adobe Commerce. Het biedt een reeks geavanceerde functies ten opzichte van Magento Community, die de klantbeleving kunnen verbeteren.
Een daarvan is personalisatie. Adobe Commerce kan gedetailleerde klantprofielen opbouwen en gepersonaliseerde aanbevelingen doen op basis van eerdere aankopen en browsegedrag. Dit helpt om de klantbetrokkenheid te verhogen en conversieratio’s te verbeteren. “We willen onze klanten beter leren kennen en inspelen op hun behoeften,” legt Monsma uit. Het standaard loyaliteitsprogramma dat Adobe Commerce biedt, wordt daarom gezien als een mooie feature voor de toekomst.
Daarnaast biedt Adobe Commerce geavanceerde analyse- en rapportagemogelijkheden. Deze functies stellen BARTS in staat om diepgaande inzichten te verkrijgen in het klantgedrag, wat hen helpt bij het nemen van datagestuurde beslissingen en het verder verbeteren van de klantbeleving.
Een enorm interessante mogelijkheid die Adobe Commerce biedt, is het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI). BARTS is bijzonder geïnteresseerd in het volgen van de AI-functies die standaard in Commerce zijn ingebouwd, vanwege de vereenvoudiging van het beheer in de back-end.
Samenwerking
De samenwerking met Itonomy is gestart vanaf het moment dat bij BARTS de wens ontstond voor een meer professionele online omgeving.
“Voor jonge bedrijven met een groeiambitie is Itonomy de uitgelezen partner; de korte lijnen, het enthousiasme en het persoonlijke contact passen goed bij de energie van een groeiend bedrijf.” beschrijft Mark. “De communicatie met de persoonlijke projectmanager van Itonomy is prettig en intensief. Wanneer we voor uitdagingen staan dan zijn er korte lijnen, waardoor er snel geschakeld kan worden om dingen op te lossen.”
“Binnen BARTS werken we met een gepassioneerd team, dat kritisch is op alles rondom ons merk. We zijn daarmee niet de makkelijkste klant, maar we waarderen de korte lijnen en open gesprekken met Itonomy, zodat we altijd blijven toewerken naar het beste resultaat.”
Mark Monsma, Manager Operiations, BARTS
Partnership met Blindspot
Blindspot Digital Agency en Itonomy zijn een nauwe samenwerking aangegaan voor de online omgeving van BARTS. Door een aanzienlijk aantal mooie projecten die de bedrijven in het verleden samen hebben uitgevoerd, zijn ze volledig op elkaar ingespeeld.
“Itonomy met haar solide structuur, gecombineerd met de creatieve flair van Blindspot vormt een ideale mix. Deze samenwerking biedt e-commerce organisaties een grote meerwaarde voor het niveau van hun online klantbeleving. Samen bouwen ze aantrekkelijke webshops, die er niet alleen visueel aantrekkelijk uitzien, maar ook beschikken over een solide fundament.”
Het resultaat
BARTS is een perfect voorbeeld van hoe een bedrijf organisch kan groeien en zich kan aanpassen aan veranderende omstandigheden. Met hun overgang van Magento Community naar Adobe Commerce spelen ze in op de organische groei die hun bedrijf doormaakt en zijn ze klaar zijn voor de toekomst met focus op continue verbetering van de klantbeleving. Wat begon als een online showroom is nu een bloeiende webshop.