OFM.

Omnichannel strategie met Adobe Commerce

All cases

OFM. heeft de ambitie om de grootste omnichannel multi-brandstore van Nederland te worden. Daarom wilden zij een e-commerce platform laten creƫren dat kan meegroeien met deze ambities. De gezamenlijke uitdaging was om de fysieke beleving in de winkels, waarbij de klant altijd centraal staat, naadloos aan te laten sluiten op de online omgeving. Hiervoor is een omnichannel strategie toegepast, waarbij het nieuwe e-commerce platform is gerealiseerd door inzet van het Adobe Commerce platform met een headless front-end.

E-commerce platform dat meegroeit met de ambities

OFM. (Voormalig Only for Men) koos voor Itonomy, vanwege de uitgebreide ervaring in het realiseren van solide e-commerce strategieƫn voor grote organisaties in de fashion- en retailbranche. Daarbij staat innovatie voorop; de sterke PWA propositie, waardoor de gebruikerservaring naar een hoger niveau wordt getild, is een duidelijke meerwaarde voor OFM..

Blindspot Digital Agency heeft een grote bijdrage geleverd in de vorm van digital design voor de webshop. Touchwonders, als mobile first / PWA specialist, is in dit project partner geweest in de realisatie van de headless PWA front-end.

 

Gebruiksvriendelijk

Binnen de onlangs gelanceerde webshop staan gebruiksvriendelijkheid, content en snelheid centraal. Dit is gerealiseerd door inzet van het Adobe Magento Commerce platform, met een Headless PWA frontend.

Er kan eenvoudig nieuwe rijke content geplaatst worden via het Storyblok CMS. Tweakwise kan worden aangewend voor onder andere merchandising, personal recommendations en search. Daarnaast zijn er complexe integraties ingebouwd met Divide OIS & Triton X.

De mannenmodewinkel heeft een twintigtal vestigingen waar service en sfeer centraal staan. Omdat online verkopen goed zijn voor een derde van de totale omzet, vindt de keten het belangrijk om deze persoonlijke service en sfeer door te vertalen naar haar e-commerce platform. De techniek verbindt de fysieke en digitale wereld. Met de PWA technologie wordt dit kracht bij gezet door middel van een gepersonaliseerde online omgeving voor de klant, vergaande integratie met de functies van een mobiele telefoon, en de mogelijkheid om de webshop offline te laten functioneren. In het nieuwe platform wordt hiermee alles op alles gezet om de klantreis zo aangenaam mogelijk te maken.

 

 

 

Wil jij ook met Itonomy overstappen naar een nieuw platform?

Laten we kennismaken!