Royal Dutch Mint
Adobe Commerce voor stevige marktpositie van Royal Dutch Mint
Royal Dutch Mint, beter bekend als De Koninklijke Nederlandse Munt, streeft ernaar haar positie als toonaangevende producent en distributeur van munten, penningen en gerelateerde producten op de Europese markt te versterken. Om deze ambitie te verwezenlijken, hebben wij een krachtig online platform ontwikkeld in Adobe Commerce voor Royal Dutch Mint. Na uitgebreide samenwerking en overleg hebben we een gebruiksvriendelijk en toekomstbestendig platform neergezet, waarmee Royal Dutch Mint klaar is voor verdere groei en innovatie in de digitale wereld.
De keuze voor Adobe Commerce
Royal Dutch Mint had een bestaande webshop, maar het platform waarop deze draaide werd niet langer doorontwikkeld. Daarom startten zij de oriëntatie naar een nieuw platform en een nieuwe partner voor de implementatie. Belangrijk voor Royal Dutch Mint was dat het nieuwe platform uitgebreide mogelijkheden biedt binnen de standaarden van het platform. Daarnaast vinden ze het belangrijk om mee te kunnen liften op doorontwikkelingen van een platform om zo nieuwe mogelijkheden te benutten, zoals de integratie van afterpay die beschikbaar is als plug-in bij Magento. Doelgroepcommunicatie door middel van Storytelling is belangrijk voor Royal Dutch Mint en dit was dan ook een belangrijke factor bij de keuze voor een nieuw e-commerce platform.
Al deze wensen samen resulteerden in de keuze voor Adobe Commerce voor Royal Dutch Mint.
Waarom koos Royal Dutch Mint Itonomy?
Royal Dutch Mint koos voor Itonomy vanwege de persoonlijke benadering, betrokkenheid en de diepgaande knowhow van ons team. “Wij zochten naar een partij die niet alleen kijkt naar de vraag en de concrete opdracht, maar ook ver gaat in de advisering om het beste uit het systeem te halen,” aldus Bert van Ravenswaaij, CFO bij Royal Dutch Mint. De harde factoren, zoals functionaliteit en prijs, en de zachte factoren, zoals kennis en betrokkenheid van de implementatiepartner, speelden een cruciale rol in hun beslissing.
Migratie naar Adobe Commerce Cloud
Samen met Royal Dutch Mint hebben we een migratie uitgevoerd naar het Adobe Commerce Cloud platform. Dit platform biedt uitgebreide mogelijkheden voor storytelling, AI, multisite, conversie en security. Onze designafdeling creëerde een nieuw design dat voldoet aan de hoge eisen van KNM op het gebied van look & feel.
Opvallende Functionaliteiten binnen Adobe Commerce voor Royal Dutch Mint
-
- Multisite: We hebben de implementatie uitgevoerd voor verschillende sites, waaronder KNM.nl, RoyalDutchMint.com, Herdenkingsmunten.be en Collectorpoints.ie. Het toevoegen van extra sites binnen Adobe Commerce is eenvoudig, wat bijdraagt aan de flexibiliteit en schaalbaarheid van KNM’s online aanwezigheid.
- Storytelling: KNM kan nu zelf contentpagina’s aanmaken met behulp van door ons ontworpen en gebouwde blokken. Deze flexibiliteit wordt veelvuldig gebruikt binnen hun munt categoriepagina’s, zoals te zien op Piet Mondriaan Vijfje. “We kunnen nu bijvoorbeeld mooie hovers doen op de site en ik ben echt tevreden over hoe het eruit ziet”, vertelt Bert van Ravenswaaij.
- Integratie met ERP: Binnen Adobe Commerce is er geen standaard integratie met SAP. Samen met integratiepartner My Brand hebben wij een systeem gebouwd om alle klanten en orders automatisch te sturen naar het informatieverwerkingsysteem Boomi. Boomi vertaalt de Magento input naar input die geschikt is voor SAP. Hiervoor moesten we eerst de informatie in Magento omzetten naar een juist format voor Boomi. Door de koppeling met het SAP ERP-systeem wordt elke bestelling effectief verwerkt binnen hun ERP, ondanks de complexiteit van de gegevensoverdracht.
- Unieke abonnementen Set-up: We hebben een unieke abonnementsfunctionaliteit ontwikkeld waarbij klanten periodiek nieuwe items ontvangen. In tegenstelling tot een standaard abonnement met een vast moment per maand, werkt het systeem voor RDM anders: het product en de dag van levering variëren. Wanneer RDM een nieuw product beschikbaar heeft, moet dit worden aangeboden aan de abonnees. Hiervoor hebben wij specifieke functionaliteiten gecreëerd om te bepalen welke orders voor welke klanten moeten worden aangemaakt. Bijvoorbeeld, klanten die al een bepaalde munt hebben gekocht, moeten worden uitgesloten van de verzending van die specifieke munt. Door de niet-standaard opzet van de abonnementsstructuur, kwamen we diverse uitdagingen tegen. Dankzij een goede samenwerking met het team van Royal Dutch Mint, hebben we deze uitdagingen succesvol kunnen overwinnen. Ons specialisme in maatwerkoplossingen speelde hierbij een belangrijke rol.
“Het contact met Itonomy was heel positief. De persoonlijke benadering & betrokkenheid voelden goed en daarom was Itonomy voor ons de juiste partner”
Bert van Ravenswaaij, CFO
Toekomstbestendig platform dankzij Adobe Commerce
Dankzij de replatforming naar Adobe Commerce heeft Royal Dutch Mint nu een toekomstbestendig platform dat hen in staat stelt om hun storytelling kracht bij te zetten, nieuwe doelgroepen aan te spreken en hun online aanwezigheid uit te breiden. Met de hulp van Itonomy heeft KNM een solide basis gelegd voor verdere groei en succes op de Europese markt.