Een CRM integreren in jouw Magento webshop

Een van de grootste en meest uitgebreide aanbieders van software op heb gebied van websites bouwen is Magento. Dit e-commerce platform wordt met name door grotere retailers gebruikt die behoefte hebben aan flexibiliteit, (internationale) schaalbaarheid en hogere performance. Op deze gebieden kan Magento zeker in behoefte voorzien, in welke branche of segment een organisatie ook actief is.

Itonomy ondersteunt graag in het meedenken over de verschillende aspecten die nodig zijn voor het bouwen van een volwaardige webshop. Dit varieert tussen het opbouwen van de architectuur tot het uitwerken van complete afzetstrategieën. Ook het overbrengen van de merkidentiteit van een organisatie moet al tijdig worden meegenomen in het bouwen van een e-commerce shop.

Hiervoor worden verschillende systemen gebruikt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een ERP systeem, PIM systeem of een WMS systeem. Maar niet alleen deze zijn essentieel voor het monitoren en organiseren van een webshop, ook het CRM systeem dat een organisatie gebruikt moet volledig compatibel zijn met de shop. Benieuwd welke Magento CRM extension bij jouw organisatie aansluit? Op deze pagina van Itonomy staat alle benodigde informatie over de werking van verschillende CRM extensies binnen Magento. Lees verder voor meer informatie.

Vraag een Magento demo aan

Wat is een CRM systeem en hoe kan het jouw organisatie verder helpen

In essentie helpt een Customer Relation Management systeem bij het managen van de klantrelaties binnen een organisatie. Hierin staan namelijk alle klantgegevens vermeldt. Dit is de betekenis van een CRM systeem. Veel van dit type systemen ondersteunen ook de salesafdeling van een organisatie door actiegericht ingesteld te zijn. Vaak worden er links met sociale media gelegd zodat de medewerkers binnen een organisatie overzichtelijk worden weergegeven. Door deze link kunnen ook eenvoudig nieuwe contacten worden gelegd.

Een CRM systeem ondersteunt in het up-to-date houden van klantgegevens en in kaart te brengen wanneer welke vorm van contact is geweest. Mits goed bijgehouden, wordt de onderlinge communicatie van het sales team uitstekend gecoördineerd, de klantrelatie én Customer Lifetime Value verbeterd door het gebruik van een CRM systeem.

Kortom: een CRM systeem zorgt voor een goed geoliede sales machine binnen een organisatie die efficiënt en actiegericht te werk kan gaan. Maar, welke Magento CRM extension is het meest geschikt voor jouw organisatie? Lees hieronder meer.

Microsoft Dynamics CRM

In een wereld waarin veranderingen elkaar snel opvolgen is het integreren van een Customer Relation Management systeem dat met jouw organisatie meebeweegt en daarin de concurrentie voorbij gaat, essentieel om een sterk salesproces neer te zetten.

Door gebruik te maken van adaptive selling zorgt Microsoft er voor dat hun Magento CRM extension geschikt is om informatie te noteren van ieder klanttype. Het dashboard ondersteunt het sales team in het monitoren van contacten, opvangen van signalen en zet de overall klantbehoefte centraal. Door de customer journey in kaart te brengen middels Microsoft Dynamics Sales/CRM kunnen touchpoints worden vastgesteld en strategische keuzes worden gemaakt in het navolgen van eerdere contactmomenten.

Op deze manier te werk gaan verzekert een organisatie van een kwalitatieve werkwijze, in plaats van de (oude) kwantitatieve werkwijze. Deze Magento CRM extension zorgt voor een natuurlijke workflow, stimuleert het aanleggen van nieuwe contacten en geeft klantdata overzichtelijk weer, waardoor de sales cyclus wordt verkort en de kosten verlaagd.

Met andere woorden worden de klantrelaties versterkt, digital selling naar een hoger niveau gebracht en de werkprocessen geautomatiseerd. Heb je ook gehoord van de Dynamics NAV extensie van Magento? Lees voor meer informatie over Dynamics NAV vs Dynamics CRM onze ERP systeem pagina.

Exact voor Customer Relation Management

Een hands-on CRM systeem dat alle klantdata op één centrale plek opslaat is Exact voor CRM. Van orderinformatie en facturen tot de nieuwe contactpersoon van jouw klant, alles is te vinden in dit systeem.

De beschikbare informatie wordt real-time bijgewerkt vanuit één punt en wordt direct beschikbaar gesteld voor iedereen binnen de organisatie. Geef een boost aan de effectiviteit van de sales werkzaamheden door overzichtelijk weergegeven data die informatie van lead naar prospect tot klant weergeeft.

Een sales funnel gedreven door data, waarin een betrouwbare sales voorspelling en inzichten in de kosten voor het acquireren van klanten, geven jouw organisatie meer controle over het salesproces en meer kans om een offerte uit te brengen. Kortom: de basis voor een persoonlijke benadering van klanten. En het beste is: met de app heb je alle informatie altijd bij de hand.

SAP Business One als Magento CRM extension

Ontdek, identificeer, kwalificeer en voorspel de levenscyclus van een klant in SAP Business One. Voer de details voor verkoopkansen in via integrale CRM functies en verhoog op deze manier de slagingskans van een traject. Hoe? Door de rapportagefunctie.

Met een rapportagefunctie laat SAP Business One gebruikers de verkoopkansen analyseren op basis van rayon, klant en artikel. Deze rapporten bieden de mogelijkheid om prognoses uit te brengen met de verwachte omzet in een bepaalde periode en verdeling van verkoopkansen in dezelfde periode, waardoor de meest rendabele acties worden geïdentificeerd en naar gehandeld.

Meer dan relatiebeheer met CRM van AFAS

Customer Relation Management is de basis van iedere organisatie, dat wordt duidelijk met het de Magento CRM extension van AFAS. Door een compleet beeld van relaties en klanten te creëren wordt het beheer ervan overzichtelijker dan ooit.

Het customizable klantportaal biedt de mogelijkheid om de belangrijkste punten voor jouw organisatie te implementeren binnen de sales funnel. Zodra deze is vastgesteld en het portaal gebouwd, is deze hetzelfde voor de complete organisatie en kan deze niet meer worden aangepast.

Een integratie met de Kamer van Koophandel geeft inzichten in specifieke informatie over de lead. Deze in combinatie met de voorspel functie, legt de belangrijkste informatie vast over de vorderingen van het verkooptraject, de verwachte orderwaarde en geeft inzichten in de concurrentie. Dit maakt het sturen op targets eenvoudiger en overzichtelijker.

Itonomy helpt met het integreren van CRM systemen

Is jouw organisatie klaar voor de volgende stap in klant- en relatiemanagement? Itonomy is erkend Magento Professional Solution Partner ondersteunt graag daar waar nodig bij het kiezen, installeren en implementeren van een passend Customer Management Systeem voor jouw organisatie.

Zijn er aan de hand van deze tekst nog vragen over een Magento CRM extension, of wil je meer informatie over het laten bouwen van een volwaardige Magento shop? Neem dan geheel vrijblijvend contact op met Christiaan de Jong (Business Development Manager bij Itonomy). Bel 06-18966077 of e-mail naar christiaan.dejong@itonomy.nl.