WMS integratie in jouw Adobe / Magento shop

 

De moderne technologie van tegenwoordig maakt efficiënt werken eenvoudiger dan ooit. Een van de grootste aanbieders op het gebied van software die dit mogelijk maakt is Adobe / Magento. Dit platform wordt door grote retailers ingezet om een platform te creëren dat met de organisatie mee kan groeien. Adobe / Magento is een sterke oplossing voor organisaties binnen variërende segmenten.

WMS webshop integratie door Itonomy

Itonomy informeert je graag over de verschillende sterke kanten van Adobe – Magento. Zo adviseren wij over de kernaspecten van het ontwikkelen van een webshop in Adobe / Magento zoals de architectuur, het uitwerken van strategieën of implementeren van extensies die jouw platform naar het volgende niveau kunnen tillen.

Denk hierbij aan advies over het implementeren van een CRM systeem, ERP koppeling of  PIM systeem. Behalve deze drie e-commerce oplossingen, is er ook nog het WMS. Alles wat je moet weten over het WMS is te vinden op deze pagina. Lees hieronder verder voor meer informatie over de voordelen van een WMS webshop integratie.

Als Professioneel Adobe (Magento) Solution Partner kan Itonomy jou en jouw collega’s alles vertellen over een Warehouse Management Systeem. Met de nodige ervaring in het opzetten van Adobe / Magento webshops en integreren van extensies binnen volwaardige e-commerce platformen, kan Itonomy van meerwaarde zijn voor jouw organisatie. Het is tijd om over te stappen naar een WMS webshop tool die bij jouw organisatie past.

Wat is de meerwaarde van een WMS voor jouw organisatie?

Om te beginnen is een Warehouse Management Systeem in essentie een informatiesysteem voor het beheer van een magazijn. Simpele varianten hebben enkel de taak om te registreren wat er gebeurt in het magazijn, terwijl complexere WMS webshop extensies het volledige magazijn managen. Soms is het zelfs mogelijk om meerdere magazijnen in één systeem te integreren. Dit kan erg handig zijn voor grote retailers.

Processen die het Warehouse Management Systeem kan automatiseren of digitaliseren zijn onder andere het inslaan van goederen in het magazijn, het opslaan en juist plaatsen van goederen en efficiënt(er) picken, inpakken, en versturen van goederen naar klanten.

Een WMS webshop integratie geeft inzichten in processen die zich binnen een organisatie ontwikkelen. De voordelen van het digitaliseren en automatiseren van werkprocessen zijn er in ruime mate. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het versnellen van informatievoorziening binnen de organisatie en het nauwkeuriger meten van de performance van processen, verkoop en specifieke teams of individuen. Benieuwd welke WMS webshop tool in Magento aansluit bij jouw organisatie? Lees dan snel verder.

Verschillende WMS webshop integraties die ondersteund worden bij Adobe – Magento

De werkprocessen lopen binnen iedere organisatie lopen weer anders. Met dit in het achterhoofd is het niet meer dan normaal dat er tal van verschillende Warehouse Management Systemen zijn die geïntegreerd kunnen worden in verschillende organisatietypen. Maar welke is het meest geschikt om binnen jouw webshop toe te passen? Een paar van de meest voorkomende WMS webshop tools zijn hieronder toegelicht. De verschillen én de overeenkomsten zijn beschreven.

Vanuit één systeem grip op jouw magazijn: dat klinkt ideaal, toch? Het wordt mogelijk gemaakt met Picqer. Deze Adobe – Magento WMS webshop integratie realiseert multi-channel order management in een eenvoudig en overzichtelijk design waarin alle belangrijke aspecten van warehouse management naar voren komen. Van slim inkopen tot verzenden en verwerken van pakketten: alles wordt op één plek geregeld.

Met het B2B portaal wordt het leveren aan vaste klanten eenvoudiger dan ooit. Het Picqer Klantportaal is een mini webshop waarin klanten zoals webshops, groothandels of fysieke winkels informatie over producten, bestellingen en backorders kunnen vinden. Deze informatie is altijd beschikbaar en zorgt ervoor dat jij meer tijd overhoudt voor de belangrijke zaken.

Het instellen van regels voor specifieke bestellingen zorgt voor een geautomatiseerde workflow en minder ruis tijdens het picken van de orders. Door het gebruiken van regels in de WMS webshop integratie wordt bij iedere binnengekomen bestelling gecontroleerd welke specificaties er aan verbonden zijn en welke actie hieraan gekoppeld moet worden. Denk hierbij aan de markering ‘urgent’ wanneer een klant Same Day Delivery heeft gekozen, of juist het later verwerken van een picklijst wanneer een klant een latere leverdatum heeft aangegeven.

Zorg voor minder fouten tijdens het orderpicken en creëer hiermee een verhoogde klanttevredenheid. Of jouw bestellingen nu binnenkomen via marketplaces, verschillende API’s, een PWA of webshop, met Picqer wordt het eenvoudig gemaakt om alle orders te managen met een WMS webshop tool.

Het managen van een magazijn of meerdere magazijnen wordt eenvoudiger gemaakt door het gebruik van de mobiele app voor Adobe – Magento 2. De manager kan meerdere magazijnen creëren en medewerkers koppelen aan deze locaties. Hierdoor weet ieder teamlid voor welke locatie zij verantwoordelijk zijn en wordt het mogelijk gemaakt om overzichtelijk te werk te gaan.

De mobiele app is gemakkelijk te downloaden vanuit de Google Play Store of Apple Store. In deze app wordt het mogelijk gemaakt voor managers om orders toe te wijzen aan medewerkers in een specifiek magazijn. Hier krijgt de medewerker een notificatie van in de app en kan direct aan de slag met het picken van de producten. Wanneer een medewerker meerdere orders toegediend krijgt, worden deze ook overzichtelijk weergegeven in de app.

De manager kan constant bijhouden wat de updates zijn aangaande een order. Wanneer een order compleet is, wordt dit weergegeven in de app. De manager kan dit zien, maar hoeft geen actie te ondernemen. Vervolgens kan de medewerker die verantwoordelijk is voor de order, verifiëren dat de order is voltooid en kan deze worden verzonden.