Faslet: innovatief antwoord op retourminimalisatie

Een van de grote uitdagingen waar onze klanten tegenaan lopen is het immense aantal retourzendingen. In onze passie voor het ontwikkelen van een solide, perfecte en innovatieve online ervaring, denken wij continue na over hoe wij toegevoegde waarde kunnen leveren in de groei van onze partners. Een van de samenwerkingen die wij daarom zijn aangegaan is de samenwerking met Faslet: een innovatieve oplossing die het aantal retourzendingen aanzienlijk minimaliseert.

Size Me Up

De virtuele assistent van Faslet leidt consumenten door enkele eenvoudige stappen, om hen van een juist maatadvies te voorzien. Hiermee kan de virtuele assistent het aantal retourzendingen van webshops aanzienlijk verminderen en conversie binnen de webshop verhogen door de positieve gebruikerservaring die het creëert. Dit biedt natuurlijk enorme financiële voordelen. Daarnaast heeft de tool een positief effect op de verduurzaming van e-commerce én wordt klanttevredenheid en -loyaliteit verbeterd omdat klanten nu de perfecte maat en pasvorm ontvangen. Tijdens het gebruik van de virtuele assistent wordt anonieme klantinformatie verzameld, waarmee waardevolle inzichten worden verkregen voor de merkstrategie richting de toekomst.

Voordelen op een rij

  • Reductie van retouren tot wel 40%
  • Conversieverhoging tot 150%
  • Aanzienlijke kostenbesparing
  • Vermindering van je CO2 footprint
  • Een verbeterde gebruikerservaring
  • Verzameling van waardevolle klantinzichten

FASLET X ITONOMY

Het aanbod van Size Me Up brengt innovatie en duurzaamheid samen. We hebben deze tool al voor diverse opdrachtgevers zoals Butcher of Blue, OFM. en JHP Fashion geïmplementeerd.

Ben je benieuwd hoe we jouw klantervaring naar een hoger niveau kunnen tillen en tegelijkertijd kosten kunnen besparen met deze tool?

 

Laten we kennismaken!