De Adobe Experience Cloud

Adobe Commerce (voorheen Magento) is een enorm uitgebreid e-commerce platform en onderdeel van de Adobe Experience Cloud suite. In de markt wordt het gezien als de krachtigste e-commerce oplossing van dit moment. Met een volledig hernieuwde versie, Magento 2, ontstonden er veel nieuwe functionaliteiten. Itonomy realiseert Adobe Commerce (voorheen Magento 2) webshops voor zowel B2BB2C als D2C, omdat Itonomy weet dat het Adobe Commerce (Magento) platform een sublieme webwinkel ervaring mogelijk maakt.

De opkomst van Adobe Commerce / Magento 2

Adobe Commerce (voorheen Magento) wordt gezien als het meest krachtige en professionele e-commerce platform dat er bestaat. Focus op gebruikerservaring (Experience) en personalisatie is iets waarin Adobe Commerce (Magento 2) uitblinkt ten opzichte van de concurrentie. De Business Intelligence Tool in Adobe Commerce webshops geeft een diep inzicht in data en voorspelbaar klantgedrag.

Adobe Target

Met Adobe Target is het daarnaast mogelijk om relevante winkelervaringen te bieden en optimaal in te spelen op klantloyaliteit en herhaalaankopen. In combinatie met een stabiele, snelle en veilige omgeving toont dit aan dat Adobe Commerce de afgelopen jaren hard aan de weg heeft getimmerd. Het platform wordt continue doorontwikkeld zoals valt op te merken aan de laatste Magento 2.3 release van Adobe Commerce.

Functionaliteiten van een Adobe Commerce - Magento 2 webshop

De Adobe Commerce (Magento 2) webwinkel kan worden gezien als een van de meest geavanceerde en uitgebreide e-commerce platformen van dit moment. Zo richt Magento 2 van Adobe Commerce zich volledig op de gebruikerservaring van kopers en gebruikers. Maar naast de focus op het creëren van een prettige winkelervaring, zijn wij bij Itonomy, en als Adobe Commerce webshop specialist, erg enthousiast over de mogelijkheden die Magento 2 aan developers biedt.

Zodanig biedt Adobe Commerce (Magento) verschillende functionaliteiten in de back-end aan zoals een gebruiksvriendelijke pagebuilder met drag-and-drop tool. Hierdoor is het gemakkelijk om verschillende pagina’s aan te maken en in preview modus te bekijken. Verder is een handige functionaliteit voor Adobe Commerce (Magento) webwinkel eigenaren bijvoorbeeld de nieuwe Multi-Source Inventory (MSI) functie die het mogelijk maakt om voorraden bij te houden op verschillende fysieke locaties. Lees verder als je meer wilt weten over de functionaliteiten.

Progressive Web Apps met Adobe Commerce (voorheen Magento)

Een andere interessante functionaliteit is de PWA Studio module (Progressive web apps) waarmee het mogelijk is om mobiele gebruikers een snelle en aantrekkelijke ervaring te bieden. Deze app is zelfs te gebruiken als je geen internetverbinding hebt omdat gegevens worden uitgewisseld via een API. Mobiele bezoekers wanen zich in een app, terwijl het platform in feite opgebouwd is als een normale webwinkel. Ook hieruit blijkt dat Adobe Commerce – Magento 2 zich volledig focust op het bieden van een zo prettig mogelijke winkelervaring, met de hoop het conversiepercentage te verhogen. Jouw Adobe Commerce (Magento) is zo webshop klaar voor de toekomst!

Lees meer over PWA

De belangrijkste Adobe Commerce – Magento 2 webwinkel functionaliteiten uitgelicht

Naast de eerder genoemde features zijn er een aantal belangrijke functionaliteiten van de Adobe Commerce – Magento 2 webshop, welke wij graag uitlichten. Itonomy is overtuigd van de kracht van het e-commerce platform en wel om de volgende modules en functies:

Een van de mooiste verbeteringen is dat de Adobe Commerce (Magento 2) webshop responsive webdesign (RWD) volledig ondersteunt. De verschillende thema’s bieden developers de mogelijkheid om hun webshop volledig responsive in te richten. Gebruikers met verschillende apparaten zoals mobiel of tablet (en dus verschillende resoluties) zullen dankzij RWD een optimale ervaring beleven.

Deze verbetering is vooral voor webdevelopers en ontwikkelaars een sterk pluspunt. In Adobe Commerce – Magento 2 is de structuur van bestanden in de back-end enorm op de schop gegooid. Alle basis views zijn zo verschoven naar modulestructuur, waardoor iedere module zijn eigen view directory heeft. Alle templates, layouts, css bestanden etc. kunnen hierdoor worden ingezet. Ook bevat de nieuwe Adobe Commerce webshop verschillende vernieuwde technieken zoals een ‘less CSS preprocessor’ en ondersteuning van jQuery.

De nieuwe Visual Design Editor biedt uitkomst voor iedere Adobe Commerce (Magento 2) webwinkel. De drag-and-drop-tool zoals eerder besproken is hier een belangrijk onderdeel van. Onze Adobe Commerce specialisten kunnen jou alles vertellen over deze Editor (VDE) en de mogelijkheden om zelfstandig aanpassingen aan een thema door te voeren in het CMS. Waar webshop eigenaren voorheen veel afhankelijker waren van een Adobe Commerce / Magento developer, biedt de Visual Design Editor van Adobe Commerce hen veel vrijheid. Deze Editor staat bij Itonomy dan ook hoog op de ‘Adobe Commerce future list’!

Zoals aangegeven bij de alinea over de verbeterde bestandsstructuur, is de CSS preprocessing functionaliteit ideaal voor het versnellen van front-end ontwikkeling. Zeker bij ingewikkelde thema’s kunnen developers hun CSS door de CSS preprocessing tool makkelijk uitbreiden en onderhouden. Waar CSS preprocessing als standaard binnen Adobe Commerce (Magento 2) wordt gebruikt, is het ook mogelijk om gebruik te maken van Compass of Sass.

Een Adobe Commerce (Magento 2) specialist van Itonomy kan je alles vertellen over de uitgebreide front-end bibliotheek van Adobe Commerce. Hierdoor is het mogelijk om verschillende basiselementen aan te passen naar eigen wens en smaak. Denk hierbij aan interface-elementen zoals dropdowns, pop-ups, banners, tooltips, navigatie, buttons, formulieren en breadcrumbs. Hierdoor is het mogelijk om een Adobe Commerce webshop voor jou te laten maken en deze helemaal naar jouw eigen hand te zetten. De uitgebreide UI Library en interface opties bieden Adobe Commerce (Magento 2) developers de mogelijkheid om een bestaand thema snel en effectief om te bouwen naar de gewenste Adobe Commerce webwinkel. Een Adobe Commerce specialist kan jou hier alles tot in details over vertellen.

Daarnaast is de gebruiksvriendelijkheid van de Adobe Commerce (Magento) webshop dankzij de nieuwe interface enorm verbeterd. Er is zo een duidelijke splitsing gemaakt tussen het systeem- en shopbeheer in de backend. Als resultaat is het voor de Adobe Commerce webwinkel eigenaar overzichtelijk navigeren in de back-end. Het doorvoeren van aanpassingen aan producten, instellen van belastingregels en configureren van bestanden is dan ook sterk verbeterd t.o.v. de Magento 1 webwinkel. Een Adobe Commerce / Magento 2 webshop is hierdoor ook in de toekomst geschikt als het fundament van jouw bedrijf.

Iets waar Adobe Commerce (voorheen Magento 2) in voorop loopt is snelheid en organische vindbaarheid. Verschillende thema’s zijn een stuk lichter en sneller gemaakt doordat interface-elementen van modules door de modules zelf worden geregeld. In feite bestaat de kern van Adobe Commerce / (Magento 2) uit minder elementen dan voorheen waardoor veel tijdwinst wordt behaald. Naast dat bezoekers hierdoor een veel snellere Adobe Commerce (Magento 2) webwinkel ervaren zullen ook zoekmachines sneller door de website heen kunnen navigeren, waarvan wij weten dat dat een belangrijke ranking factor is! Een goede en snelle gebruikerservaring is wat zoekmachines zoals Google belangrijk vinden en waar Adobe Commerce Magento 2 zich dus volledig op heeft gefocust.

Enkele extra Adobe Commerce features die in Magento 2 zijn doorgevoerd is de integratie van Varnish en “Full Page Caching”. Daardoor wordt de serverbelasting drastisch teruggedrongen en ook worden pagina’s hierdoor veel sneller geladen. (Adobe Commerce beweert zelf dat dit kan oplopen tot zo’n 20-25%). Een mooi voorbeeld daarvan is de verkorte wachttijd die staat voor het toevoegen van een product aan de winkelwagen, hetgeen direct in verband staat met het verhogen van de conversies.

Zoals aangegeven is Adobe Commerce (voorheen Magento 2) een van de meest stabiele E-commerce platforms van dit moment. Dit kan worden verklaard door de grote hoeveelheid testen die Adobe Commerce (Magento 2) continu uitvoert. Zo heeft Adobe Commerce een groot testing framework opgezet dat is ingericht op performance. Er zijn een tal van integratietesten, JavaScript unit testen en statische testen welke een grote mate van stabiliteit teweegbrengen. Handmatige checks zijn vervangen door automatische tests, waardoor fouten eerder worden opgemerkt en developers eventuele problemen snel kunnen verhelpen. Na iedere wijziging aan de Adobe Commerce (Magento 2) webshop, bijvoorbeeld een verandering in de code, wordt gecontroleerd of al bestaande functies nog steeds werken om zo stabiliteit te kunnen blijven garanderen.

Fouten kunnen hierdoor in een vroeg stadium automatisch worden ontdekt, terwijl deze bij de handmatige controle in Magento 1 niet eens altijd werden opgemerkt. Een Adobe Commerce / Magento webshop specialist van Itonomy kan je alles vertellen over het verschil tussen de handmatige en automatisch checks, welke lopen via het “Icecream Cone” model en de “Testing Pyramide”.

Net zoals bij elke lancering van een nieuw CMS, was ook bij de lancering van Magento 2 van Adobe Commerce het totaalaanbod van extensies beperkt. Echter, vanwege de enorme populariteit van de Adobe Commerce / Magento 2 webshop zijn developers niet stil blijven zitten. Enkele extensies bevatten zeer gewilde uitbreidingen, zoals de Mageworks SEO Suite. Hiermee kan effectief worden ingespeeld op Adobe Commerce / Magento SEO en zo de organische vindbaarheid van jouw webwinkel vergroten. Maar ook verschillende extensies van Amasty, zoals “Improved Layered Navigation” en “Special Promotions” behoren tot de beschikbare extensies. Op dit moment zijn er al honderden extra extensies ontwikkeld voor Adobe Commerce / Magento 2. Itonomy heeft onlangs een extensie gebouwd voor de module van Flowbox.

B2B functionaliteiten van Adobe Commerce / Magento 2

Unieke Functionaliteiten van Adobe Commerce (Magento 2)

Iets wat Adobe Commerce (voorheen Magento 2) webshops uniek maakt, zijn de vele B2B functionaliteiten die het platform biedt. Zakelijke inkopers oriënteren zich steeds meer online en webshops dienen hier dan ook goed op aan te sluiten. Adobe Commerce (Magento 2) is een e-commerce platform met uitgebreide B2B functionaliteiten waarmee je bij zakelijke klanten kunt opvallen.

Het is zo voor klanten mogelijk om hun eigen accountmanagement te verzorgen, waarbij klanten per inkoper een specifieke rol en bijbehorende functionaliteiten kunnen beheren. Daarnaast kunnen zakelijke klanten snel inkopen en gebruik maken van een groot aantal betaalmethodes. Daarbij is het voor webshop eigenaren mogelijk om klanten een gepersonaliseerde Adobe Commerce (Magento 2) webshop omgeving te bieden waarbij aparte prijzen en assortimenten worden getoond.

Bij Itonomy zijn wij gespecialiseerd in het ontwerp en de ontwikkeling van Adobe Commerce (Magento 2) B2B webshops en wij kunnen je dan ook alles vertellen over dit uitgebreide en professionele platform.

Meer interessante Adobe Commerce (Magento) onderwerpen

Waarom Itonomy?

Voor webwinkel eigenaren die de overweging maken om naar Adobe Commerce (voorheen Magento 2) over te stappen is het mogelijk om een Adobe Commerce demo bij ons aan te vragen: Itonomy biedt graag een uitgebreide demonstratie aan waarin de kracht van Magento 2 van Adobe Commerce wordt aangetoond. Itonomy is erkend Professional Solution partner van Magento en kan je daarom uitgebreid over alles vertellen! Itonomy is naast Adobe Commerce / Magento specialist, ook PWA specialist.

Wij geven je graag praktische informatie over Magento Hosting en de kosten voor het laten bouwen van een Adobe Commerce / Magento webshop.

Laten we kennismaken!