Magento B2C webshop
Het nieuwe online shoppen draait om de totaalbeleving: de Customer Experience. Hoe verzorg je met je B2C webshop een optimale online ervaring? Itonomy helpt organisaties te groeien naar een volwassen e-commerce strategie. Hierbij wordt een solide, perfecte en innovatieve online ervaring, ofwel e-commerce strategie ontwikkeld, die waarde toevoegt zodat jouw webshop kan groeien. Het B2C platform dat de beste online ervaring teweegbrengt is Magento Community of Adobe Commerce.
Magento 2 B2C: de consument staat centraal
Veel B2C gedreven organisaties kijken naar de twee opties die Magento aanbiedt. Aan de ene kant staat de Open Source variant, ofwel de Magento Community variant. Aan de andere kant staat de Adobe (Magento) Commerce variant. Deze krachtige oplossing werkt op basis van een licentiemodel. Deze PAAS oplossing (Platform As A Service) biedt veel meerwaarde. Over het algemeen zijn de grootste verschillen tussen de twee opties van Magento B2C;
- Creëer prachtige gebruikerservaringen met de Adobe Magento Pagebuilder; het is gemakkelijk om met een drag and drop beweging content te creëren.
- Persoonlijke shopping ervaring met de personalisatie: Segmenteer klantgroepen en geef ze een persoonlijke shop ervaring.
- Behoudt het overzicht met de content planning: eenvoudig content en producten beheren, reviewen en publiceren.
- Loyale klanten binden met het geavanceerde loyalty programma: beheer eenvoudig je klanten en zorg voor optimale klantenservice.
- Return Material Authorization, beter bekent als RMA module
- Geïntegreerde rapportages voor optimale grip
Meer verdieping in Magento B2C nodig?
Waar sommige B2C georiënteerde bedrijven volledig op de hoogte zijn van alle Magento B2C opties en mogelijkheden, hebben andere organisaties vooral behoefte aan meer verdieping en informatie. We kijken graag naar jouw specifieke situatie, wensen en toekomstplannen en gaan in gesprek over alle mogelijkheden voor een B2C webshop. Het bereiken van het juiste publiek, het bieden van optimale service en het aanbod van de juiste producten aan klanten staat hierbij centraal.

Waarom Itonomy?
Itonomy is erkend Adobe (Magento) Professional Solution Partner en heeft jarenlange ervaring in het uitwerken, bouwen en optimaliseren van zowel B2C als B2B webshops. Daarmee helpt Itonomy organisaties te groeien met een doordachte e-commerce strategie. Wij werken met gecertificeerde Magento developers. Hiermee levert Itonomy hoogwaardige B2C e-commerce oplossingen van Magento. In samenwerking met onze klanten bouwen wij een volwassen en sterk converterende Adobe of Magento B2C shop op.
Wij staan volledig achter de Magento 2 B2C software en kennen alle ins & outs. Daarnaast zijn wij volledig op de hoogte van alle ontwikkelingen in de B2C retail. Naast ervaring met Adobe (Magento) Commerce en Community zijn wij dagelijks bezig met het koppelen en implementeren van verschillende systemen. Denk hierbij aan:
- Product Information Management
- PWA
- CRM integraties
- WMS integraties
- ERP integraties
Heb je vragen over het opbouwen van een B2C webshop of ben je op zoek naar informatie over het migreren naar de B2C shop Magento 2? Lees dan hier meer over Itonomy.
B2C retail: hoe speel je in op groei?
B2C webshops willen groeien door meer bezoekers binnen te halen en de omzet te vergroten. De basis hiervoor ligt natuurlijk bij het laten bouwen van een sterke en toekomstbestendige webshop. Een Magento B2C oplossing zoals Adobe (Magento) Commerce biedt het juiste fundament om op te kunnen schalen. Zo is de Magento B2C webshop volledig gericht op een geweldige klantervaring en hoog gebruiksgemak.
Enkele goede voorbeelden waarvoor Itonomy een Magento 2 oplossing heeft geïmplementeerd zijn ricomoda.com en tuinmeubelland.nl. Beide B2C webshops zijn gebouwd op Magento 2 en maken optimaal gebruik van alle sterke retail functionaliteiten van Magento.
Verkoop aan consumenten
Ten eerste biedt Magento voor B2C verschillende opties om het juiste publiek te bereiken. Zo is Magento 2 snel en volledig geoptimaliseerd voor Google. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de mogelijkheden voor het plaatsen van content zoals blogs. Maar ook het opbouwen van een sterke menu & url structuur met meerdere sublagen behoort tot de mogelijkheden van Magento B2C.
Ten tweede is het mogelijk om binnen Magento 2 gepersonaliseerde content, promoties en stijlen op basis van klantprofielen te tonen. Hierdoor krijgen bezoekers de juiste content te zien voor de beste gebruikerservaring. Dit gebeurt onder andere op basis van demografische gegevens en eerder vertoond gedrag.
Ten derde is het met Magento voor B2C webshops mogelijk om de juiste producten aan te bieden per type klant. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om op basis van eerder bekeken items gerichte koopopties te bieden. Denk hierbij aan het vertonen van ‘shop-the-look’ items welke de Cross & Up-sell mogelijkheden sterk verbeteren.
Veelgestelde vragen
Er is een aantal belangrijke factoren welke jouw klant inspireren en enthousiasmeren om een aankoop te doen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de Progressive Web App. Een PWA is in essentie een frontend voor de webshop en uitermate geschikt voor B2C retail. Zo voldoet een PWA perfect aan de eisen van een B2C shop want:
- Een PWA boost je SEO positie in Google
- Browsen voelt aan als bij een “normale” app, dus mega snel
Bij Itonomy weten wij precies wat jouw klanten prettig vinden. Wij werken er dan ook hard aan om de B2C webshops van onze klanten continue te optimaliseren en professionaliseren aan de hand van Magento B2C.
Itonomy krijgt veel vragen over Adobe (Magento) Commerce Cloud. Als onderdeel van de Adobe Magento Suite behoort ook high-end cloud hosting tot de mogelijkheden. Dit bestaat uit een aantal high-end software componenten, die tezamen een vlekkeloze hosting van je Adobe (Magento) Commerce waarborgen. Adobe (Magento) Commerce Cloud biedt de mogelijkheid om de flexibiliteit van Adobe (Magento) Commerce te combineren met de bedrijfstools van Adobe Experience Cloud.