Een D2C-webshop bouwen met Adobe Commerce

Direct to Consumer e-commerce biedt veel mogelijkheden. De digitale revolutie heeft het mogelijk gemaakt om direct contact te leggen tussen producent en eindafnemer door middel van een D2C-webshop.

Hoe zorg je ervoor dat je daadwerkelijk de verbinding maakt met je eindgebruikers? Wat maakt dat je shop zich onderscheidt van je resellers? Hoe lever je je klanten een optimale online gebruikerservaring en kun je de verwachtingen van de consument waarmaken? Adobe Commerce biedt het perfecte platform voor een D2C strategie.

Waarom Itonomy?

Itonomy is de solide partner voor merken met een groei-ambitie. In de groei naar een professioneel e-commerce platform bieden wij perfecte ondersteuning. Door onze jarenlange ervaring met Adobe Commerce en Magento, zijn wij in staat om jouw bedrijf naar een hoger niveau te tillen door middel van een solide D2C-webshop. Onze gecertificeerde Adobe & Magento developers leveren hoogwaardige e-commerce oplossingen binnen Adobe en Magento voor zowel B2B, B2C en steeds vaker D2C. In een nauwe samenwerking zorgen wij voor de bouw van een schaalbare en sterk converterende D2C-webshop.

Benieuwd naar meer informatie over wat een D2C platform voor jouw bedrijf kan doen? Op deze pagina vind je alle informatie die je nodig hebt voor jouw eigen D2C e-commerce platform.

Drie redenen om te starten met een D2C-webshop

In een wereld waarin veranderingen elkaar in hoog tempo opvolgen is het belangrijk om mee te bewegen. De Corona crisis was een duidelijk voorbeeld. Door deze crisis zijn veel winkelbezoekers overgestapt naar online winkelen. Dit is een trend die zal doorzetten en waar leveranciers en producenten op kunnen inspelen.

Naast het behouden van bestaande kanalen zoals resellers en groothandels, zal het toevoegen van een extra kanaal je verkopen een boost geven. Zeker in tijden waarin steeds meer fysieke winkels hun deuren sluiten is het D2C kanaal een sterke toevoeging.

Een essentieel onderdeel van een sterk D2C e-commerce kanaal opzetten, is weten wie je eindgebruikers zijn en wat zij van jou verwachten. Door een authentieke merkbeleving neer te zetten in jouw D2C (direct to consumer) kanaal stel je zowel je klant als je eindgebruiker in staat om een relatie met je merk op te bouwen. Met het versterken van jouw brand authenticity zorg je uiteindelijk ook voor een groter marktaandeel.

Door de controle op jouw distributiekanaal in eigen regie te nemen – in de vorm van een D2C-webshop – kun je gerichter inspelen op de waarden en visies die jouw bedrijf op de eindgebruiker wil overdragen.

Wil je meer weten over de redenen waarom D2C interessant is voor jouw organisatie? En wil je weten wat een goed startpunt is? Download dan onze whitepaper (in samenwerking met onze partner IDA).

Adobe Commerce inzetten voor je D2C-webshop

Met een eigen D2C-webshop hoeft er geen keuze meer gemaakt te worden tussen goedlopende en minder goedlopende producten, zoals bij resellers wel aan de orde is. Dit zorgt voor meer ruimte in het aanbod binnen de shop. Deze vrijheid zorgt ervoor dat je de kans krijgt om andere markten en klantsegmenten aan te spreken.
De meerwaarde die Adobe Commerce voor jouw merk kan bieden loopt uiteen; van het bekijken van doelstellingen in het gepersonaliseerde dashboard tot het tot in de puntjes uitwerken van customer service. Hieronder staat hoe Adobe Commerce de juiste basis biedt.

Creëer de ultieme D2C-webshop ervaring met gepersonaliseerde content

Door goed te kijken naar de wens van je eindgebruiker kan gepersonaliseerde content worden ingezet als een extra asset binnen jouw D2C e-commerce platform.
Binnen Adobe Commerce is het mogelijk om gemakkelijk aanpassingen te maken aan de lay-out van het platform. De pagebuilder van Adobe Commerce zorgt ervoor dat jouw D2C e-commerce platform naar een nieuw niveau wordt getild.

Het is bijvoorbeeld mogelijk om tekst, afbeeldingen en video te combineren in slides en andere lay-outs. Bekijk tussendoor hoe de lay-out er live uitziet, voordat de pagina online staat. Denk hierbij aan segmentatie opties voor de bezoekers van jouw platform. Combineer cross- en upselling of gebruik gerelateerde producten om omzet te vergroten. Ook de timing is cruciaal. Optimaliseer de timing van de content en bepaal hiermee de impact ervan. Dit wordt mogelijk gemaakt binnen Adobe Commerce.

Zet de consument centraal in jouw D2C-webshop

Met alleen gepersonaliseerde content kom je er niet. Om de bezoekers van jouw Direct to Consumer platform een optimale ervaring te bieden heeft Adobe een Marketplace samengesteld waarin verschillende applicaties, extensies en tools gekozen kunnen worden.
Hiermee is het mogelijk om het D2C platform op zo’n manier vorm te geven dat het draait om de eindgebruiker. Er zijn verschillende extensies te implementeren binnen het platform die bijdragen aan de meest optimale ervaring.

Houd het site-verkeer bij via een gepersonaliseerd dashboard

Je werkt aanzienlijk efficiënter in de intuïtieve admin interface van Adobe. Het gepersonaliseerde dashboard ondersteunt bij het monitoren van activiteiten zoals sales, zoekwoorden en on-site zoekopdrachten.
Het dashboard biedt de mogelijkheid om specifieke data te tonen op de homepage binnen de administrator functie. Personaliseer deze op basis van jouw doelstellingen.

Voor meer informatie over Adobe Commerce klik je op de link hiernaast.

Wij vormen de solide e-commerce strategie voor jouw D2C-webshop

Zorg voor een sterke merkbeleving door middel van een eigen kanaal. Vergroot het marktaandeel van jouw merk en laat de omzet toenemen. Itonomy is de aangewezen partner voor jouw e-commerce strategie, omdat wij in onze jarenlange ervaring keer op keer hebben bewezen dat wij het optimale resultaat uit de mogelijkheden van Adobe Commerce halen. We laten jou graag vrijblijvend kennismaken met Adobe Commerce middels een demonstratie. Itonomy is Professional Solution Partner van Adobe en wij vertellen je alles wat je moet weten over dit e-commerce platform.

Laten we kennismaken!