America Today krijgt nieuwe online identiteit en responsive website

Terug naar het overzicht

Tijdens een traject van vier maanden hebben we in vier sprints de nieuwe online identiteit en responsive webshop van America Today gerealiseerd.

“We wilden de site online hebben voor de lancering van onze kidscollectie. Het halen van deze deadline was dan ook geweldig!”

Gerdien van Vuurde
eCommerce Manager America Today

AANSCHERPING MERKIDENTITEIT

“Hoe vertalen we de belevenis die wij onze klanten bieden in de fysieke winkels naar de webshop?” Dat was de initiële vraag van America Today tijdens één van de eerste gesprekken. Om tot een goede online merkbeleving te komen zijn een aantal stappen doorlopen. Eerst hebben we de bestaande persona’s verder uitgewerkt. Op basis van deze gedetailleerde persona’s is de customer journey bepaald en uitgeprint op een enorm moodboard van 4 meter bij 1,5 meter. Samen met het team van America Today is het moodboard gevuld tijdens het ontwerpproces. Alle ideeën vormden de inspiratie voor de nieuwe online styleguide, het interactieontwerp en het visuele ontwerp van de webshop.

ONLINE STYLEGUIDE

We willen de site een cutting edge uitstraling geven die past bij het imago van America Today. Om dat te realiseren introduceerden we een aantal nieuwe huisstijlelementen. Er is een nieuw font geïntroduceerd en er zijn iconen ontwikkeld. De nieuwe stijl gaat veel meer uit van grote beelden die de bezoeker moeten inspireren. Alle beslissingen in het ontwerpproces zijn vastgelegd in een online styleguide.

SHOPPEN TUSSEN DE COLLEGES DOOR

Vind de dichtstbijzijnde winkel terwijl je door de stad loopt via je smartphone, browse de looks thuis op de bank via je tablet of bekijk de nieuwe collectie achter je bureau via je desktop: De webshop is volledig responsive en daarom toegankelijk op ieder device.’Mobile first’ was het uitgangspunt tijdens het interactieontwerp. Na iedere sprint tijdens de realisatie is er uitgebreid getest op verschillende browsers en devices.
In december 2014 introduceert America Today hun nieuwe kids collectie. De wens is om dan ook de nieuwe webshop online te hebben. Dit betekent dat er tijdens de realisatie nauw samengewerkt moet worden tussen verschillende disciplines om alles op tijd af te krijgen. En dat is gelukt! Door het werken in sprints en het laten overlappen van verschillende fases in het proces heeft America Today succesvol de kids collectie kunnen introduceren in de winkels én op hun vernieuwe webshop. Een geweldig resultaat waar we best trots op zijn.