+80% conversie voor BARTS door met PWA

Terug naar het overzicht

Het merk BARTS zit vol met verhalen over hun zomer- en winteraccessoires. Van beanie tot bikini, er is genoeg te vertellen over het gebruikte materiaal, de pasvorm en styling. De nieuwe webshop is dan ook gericht op de merkbeleving van BARTS en het Magento-platform maakt schaalbaarheid mogelijk. 30 keer de normale vraag naar mutsen, sjaals en handschoenen was dus geen probleem tijdens het koude winterweer. Daarnaast zorgt de snelle PWA-webshop voor een toename van 65% in mobiele conversie en een halvering van de laadtijd.    

Itonomy durft buiten de kaders te denken – BARTS

Webshop vol inspiratie en beleving

BARTS is gevestigd in Amsterdam en ze leveren hun producten via meer dan 3000 verkooppunten. Al 25 jaar ontwerpen en verkopen ze modeaccessoires van hoge kwaliteit met unieke designs.

Op de oude webshop kwam het verhaal van BARTS niet goed tot uiting. Bovendien liepen ze tegen de grenzen aan van het oude platform. De primaire insteek van de nieuwe webshop was niet per se het stimuleren van de verkoop, maar vooral een sterke merkbeleving neerzetten en daarmee hun klanten en vele resellers inspireren. De nieuwe webshop moest de BARTS experience leveren, inclusief hun visie, collectie en verhaal.

Keuze: Magento B2C-platform

Magento als e-commerceplatform is uitermate geschikt om de merkbeleving van BARTS uit te dragen. Bovendien ondersteunt het flexibele platform toekomstige (groei)ambities. Daarbij koos BARTS voor Itonomy als implementatiepartner, vanwege het innovatieve karakter van het team en de mooie referenties in de fashion, zoals Rico Moda, Butcher of Blue en Scotch & Soda. Bij BARTS wisten ze dat er geen standaard webshop zou komen, maar een vernieuwend e-commerceplatform op maat.

Innovatie met PWA

Dat vernieuwende komt terug in de PWA-webshop. BARTS wilde een snelle webshop en optimale gebruikerservaring leveren op elk mobiel apparaat. Een Progressive Web App (PWA) is een van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van e-commerce en zeer geschikt om vorm te geven aan de wensen van BARTS. Met een PWA ontwikkel je een webshop los van het besturingssysteem, maar ervaar je wel de voordelen van een native app. Bovendien is je webshop zelfs offline nog beschikbaar.

In hun PWA heeft BARTS het menu onderin geplaatst, omdat dat handiger is om te bedienen met je duim. In het menu komen ook de keuzes terug voor de kleur en maat van het product, net als de check-out. De afbeeldingen in de shop worden weergegeven zoals op Instagram en gebruikers kunnen hierop tappen om de volgende afbeelding te bekijken. Die details dragen allemaal bij aan een sterkere merkbeleving van BARTS in de nieuwe PWA-webshop.

Fashion in een unieke webshop

Om klanten te helpen bij hun aankoop, biedt BARTS verschillende soorten guides: bij een beanie vind je bijvoorbeeld een size guide, maar ook een fit guide. Ook vinden klanten stories terug op de webshop over hoe je een beanie draagt, hoe je je pet kunt stylen en meer informatie over de verschillende type wol die ze gebruiken.

Uniek zijn de fashioncards: een storyline over het product. In plaats van alleen een productomschrijving, vinden klanten extra informatie terug in een mooi vormgegeven contentblok op de webpagina. De Jasmin Beanie is met de hand gebreid en de Aislin Col is space-dyed, maar wat houdt dat precies in? Dat zien klanten terug in de fashioncards. Dat kost hen minder moeite om te lezen en zo krijgen ze toch mee wat uniek is aan het product. Deze cards geven de webshop van BARTS een uniek karakter en bijzondere beleving.

 

Neem contact op

Het resultaat

Tijdens de strenge vorst zag BARTS al snel de kracht van het Magento-platform. Een piek van 30 keer de normale vraag naar warme winteraccessoires was geen probleem. De naadloze samenwerking met het ERP-systeem van BARTS draagt natuurlijk bij aan die indrukwekkende resultaten. Verder zorgt de toepassing van PWA voor een razendsnelle webshop waarvan de laadtijd is gehalveerd. Met de nieuwe webshop is het merk BARTS sterker gepositioneerd en zagen ze het afgelopen kwartaal hun webshopomzet groeien met 200% en de conversiecijfers toenemen met 80%.

Wil jij ook met itonomy overstappen naar een nieuw platform?