Nieuwe headless webshop Dutch Dandies

Terug naar het overzicht

Na twee jaar thuiswerken en een beperkt sociaal leven buiten de deur, is het weer tijd om gekleed voor de dag te komen. Met een sterke stijging in de verkoop van formal & smart casual is Dutch Dandies er klaar voor.

“DutchDandies.nl heeft als missie om uit te groeien tot een hoogwaardig platform, waar de Dutch Dandies- lifestyle de boventoon voert. Eén waar craftsmanship en innovatie elkaar ontmoeten.”

Head of Marketing & E-commerce

Nieuwe groei met nieuwe webshop

Het Nederlandse herenmodemerk Dutch Dandies heeft samen met Itonomy een nieuwe webshop gelanceerd. Dutch Dandies staat bekent als een hoogwaardig merk in de mannenmode.

Dutch Dandies is verkrijgbaar bij veel fysieke winkels. Bij de Only for Men-stores, maar ook bij modezaken door heel Nederland als: De Heeren van Rinsma, Fabert de Wit, Lodewijk Mode en Jansen-Noy.

Met de lancering van de nieuwe Adobe Magento webshop zet Dutch Danies een nieuwe stap voor optimale klantbeleving. De komende maanden zal de collectie worden uitgebreid en zullen ook nieuwe functionaliteiten worden toegevoegd. Op deze manier ontsluit de webshop online dezelfde beleving als in de winkels. Omdat er ook een koppeling is met de software van TritonX zal de klant zowel online alsook offline optimaal te bedienen zijn.

Een webshop die voelt als een app

De nieuwe webshop van Dutch Dandies is als volwaardige PWA opgezet en voelt dus ook als een native app aan. Want zoals de kleding zelf, verwacht de doelgroep alleen het beste van het beste tijdens het shoppen. Dus is de webshop uitermate intuïtief, en kost het je geen moeite om te vinden wat je nodig hebt. Het is gebouwd op basis van een headless frontend en een Adobe Commerce platform voor het snel verwerken van orders en bestellingen. Hierdoor werkt de webshop snel en makkelijk. Ook zorgen de snelfilters en de snelle checkout voor een optimale klantervaring.

Procesmatige aanpak

De procesmatige aanpak voor de realisatie is gebaseerd op de laatste e-commerce technieken in combinatie met de beste interactie toepassingen. Op basis van de doelgroep en analyses uit verschillende databronnen zoals Hotjar, Google Analytics en usability onderzoeken, is de optimale webshop tot stand gekomen. Hierdoor is een webshop neergezet met een modern karakter en een stevig fundament, klaar voor online groei.

Omdat de kleding ook in fysieke winkels te verkrijgen is, zijn is ook de storelocator een mooie functionaliteit. Zo vindt je altijd een winkel bij jou in de buurt om de kleding direct te bekijken.

Het resultaat

Een supersnelle webshop op PWA, klaar voor groei en beleving die aansluit bij de doelgroep. De webshop wordt de komende tijd uitgebouwd met een loyalty omgeving en andere innovatieve toepassingen. Ondertussen monitoren we de resultaten van de webshop om te zorgen voor een optimale klantbeleving.

Wil jij ook met itonomy overstappen naar een nieuw platform?