'Sapph krijgt 'sophisticated' re-design en nieuwe webshop

Terug naar het overzicht

“Sapph transformeert naar een ‘sophisticated sexy’ lingeriemerk. Wij willen een online beleving en webshop die daar bij past.” Met die vraag gingen wij aan de slag met het redesign van de online identity en realisatie van een nieuwe webshop.

“Itonomy transformeerde Sapph online naar een ‘sophisticated sexy’ lingeriemerk”

Sapph

RESPONSIVE RE-DESIGN TRAJECT

Voor Sapph is een traject doorlopen waarin de merk identiteit en de strategische positionering zijn vertaald naar een responsive webshop ontwerp. We organiseerde een aantal creatieve workshop en een customer journey werd uitgewerkt tot een interactieontwerp. Dit ontwerp vormt de basis van de huidige webshop en de manier waarop de klanten de site beleven. Het interactie ontwerp is tot visueel ontwerp doorontwikkeld en als clickable prototype getest. Op basis hiervan zijn de front-end templates voor de Magento webshop ontwikkeld.

STERKE SAMENWERKING

Gedurende dit traject is intensief samengewerkt met de stakeholders van Sapph om tot een goede merkbeleving te komen. Naast een vernieuwd ontwerp is ook gekeken naar de best practice opzet van een webshop en de standaard mogelijkheden binnen een platform. Op deze manier is een webshop template ontwikkeld dat zowel aansluit bij de merkwaarden als bij de technische inrichting.

BACK-END ONTWIKKELD IN MAGENTO

Voor Sapph is gekozen om een schone Magento installatie als basis te nemen voor de nieuwe shop. Er zijn nieuwe koppelingen ontwikkeld met het ERP systeem van Sapph. Alle product, order en klant data wordt automatisch gesynchroniseerd door de verschillende systemen. Binnen een project van 3 maanden hebben we de nieuwe back-end gerealiseerd en gelanceerd.