Butcher of Blue

Progressive Web App met Magento 2

All cases

Innovatie en optimaal gebruikersgemak. Dat zijn de ingrediënten geweest voor de samenwerking met BUTCHER OF BLUE. Itonomy lanceerde een nieuwe Magento 2 webshop, volledig op basis van progressive web apps (PWA).

Éen van de eersten in PWA

Samen met de BUTCHER OF BLUE heeft Itonomy als één van de eersten een volledige webshop in PWA gebouwd. De BUTCHER OF BLUE is een jong en sterk groeiend Nederlands herenkleding merk. De Butcher wordt verkocht in Nederland, België en Duitsland. De merkkleding wordt onder andere verkocht bij Only for Men en winkels van Score.

“Snellere, hogere conversies en échte consumenten interacties dankzij onze PWA webshop"

Maarten Rijnders, Butcher of Blue

De kracht van progressive web app

Itonomy is sinds 2018 bezig met de ontwikkeling van progressive web apps (PWA’s). Itonomy zag een duidelijke behoefte aan verbetering op het gebied van gebruikersgemak en snelheid. Daarom is er door Itonomy veel onderzoek gedaan naar het potentieel van PWA en de toepassing binnen e-commerce.

Kansen met PWA

Omdat Butcher of Blue zeer positief reageerde op de mogelijkheden van de PWA, was de het al snel duidelijk dat de nieuwe Magento webshop in PWA gerealiseerd zou worden. Vanaf het allereerste begin is de focus van het project dus PWA geweest. Het creëren van een super snelle webshop en optimaal gebruikersgemak was hierbij leidend.

Gebruikerservaring naar een nieuw ervaring

Een progressive web App (PWA) heeft ten opzichte van traditionele webshops een flink aantal voordelen. Een PWA is natuurlijk gebruiksvriendelijk door zijn snelheid maar biedt ook meer kansen door het gebruik van nieuwe functionaliteiten.

PWA ontwikkelen?

Itonomy realiseerde voor Butcher of Blue een PWA gekoppeld aan een Magento 2 webshop. Tijdens de ontwikkeling is ook gekeken naar de algehele user experience. Itonomy ontwikkelde daarmee een exclusief aantal nieuwe toepassingen. We noemen er een paar:

  1. De gebruiksvriendelijk smarttouch knop; deze speciaal ontwikkelde knop zorgt voor een intuïtieve gebruikerservaring. Door de winkelwagen en de checkout onder deze knop te plaatsen, kunnen klanten veel gemakkelijker hun bestelling voltooien.
  2. De checkout overlay: Geen aparte checkout pagina meer, maar een subtiele checkout overlay op de pagina waar de bezoeker zich bevindt. Dit resulteert in een veel natuurlijkere manier van betalen. Ook kan de bezoeker op elk gewenst moment weer door met shoppen waar deze gebleven was.
  3. In browser camera activatie: Het is mogelijk om op de webshop producten te zoeken. Via de zoekfunctie is het echter ook mogelijk om de camera te activeren. Het doel van deze functionaliteit is om daadwerkelijk producten in de fysieke winkel te scannen om, bijvoorbeeld, de voorraad in de desbetreffende winkel te checken.
  4. Shoppen zonder internet: ja, je leest het goed. Binnen de webshop is mogelijk om je bestelling af te ronden, zelfs als er geen internet of WiFi verbinding is.

De nieuwe Magento webshop is volledig gebouwd in PWA. Voor de Butcher of Blue een nieuwe stap in de optimale merkbeleving.

Sinds de livegang van de Butcher of Blue is het conversiepercentage ongekend gestegen. Met name bestellingen vanaf mobiele telefoons zijn extreem omhoog gegaan. Op dit moment wordt de PWA verder doorontwikkeld en worden nieuwe toepassingen bedacht en geïmplementeerd. Itonomy heeft een efficiënte PWA ontwikkeld die snel gekoppeld kan worden aan Magento webshops.

Wil jij ook met Itonomy overstappen naar een nieuw platform?

Laten we kennismaken!
Magento Community meeting