Dutch Dandies
Headless webshop
Na twee jaar thuiswerken en een beperkt sociaal leven buiten de deur, is het weer tijd om gekleed voor de dag te komen. Met een sterke stijging in de verkoop van formal & smart casual is DUTCH DANDIES er klaar voor.
Groei met nieuwe webshop
Het Nederlandse herenmodemerk DUTCH DANDIES heeft samen met Itonomy een nieuwe webshop gelanceerd. Dit hoogwaardige merk in de mannenmode is verkrijgbaar bij veel fysieke winkels als Fabert de Wit, de Only for Men-stores, De Heeren van Rinsma, Lodewijk Mode en Jansen-Noy.
Nieuwe Adobe Magento webshop
Met de lancering van de nieuwe Adobe Magento webshop zet DUTCH DANDIES een nieuwe stap in optimale klantbeleving. De komende maanden zal de collectie worden uitgebreid en zullen ook nieuwe functionaliteiten worden toegevoegd. Op deze manier ontsluit de webshop online dezelfde beleving als in de winkels. Omdat er ook een koppeling is met de software van TritonX zal de klant zowel online als offline optimaal te bedienen zijn.
“Met de nieuwe webshop is DutchDandies.nl uitgegroeid tot een hoogwaardig platform, waar de Dutch Dandies- lifestyle de boventoon voert. Eén waar craftsmanship en innovatie elkaar ontmoeten.”
Head of Marketing & E-commerce, Dutch Dandies
Een webshop die voelt als een app
De nieuwe webshop van DUTCH DANDIES is als volwaardige PWA opgezet en voelt dan ook als een native app aan. Want net als de kleding zelf, verwacht de doelgroep alleen het beste van het beste tijdens het shoppen. Daarom is de webshop uitermate intuïtief en kost het je geen moeite om te vinden wat je nodig hebt. Het is gebouwd op basis van een headless frontend en een Adobe Commerce platform voor het snel verwerken van orders en bestellingen. Hierdoor werkt de webshop snel en makkelijk. Ook zorgen de snelfilters en de snelle checkout voor een optimale klantervaring.
Procesmatige aanpak
De procesmatige aanpak voor de realisatie is gebaseerd op de laatste e-commerce technieken in combinatie met de beste interactie toepassingen. Op basis van de doelgroep en analyses uit verschillende databronnen zoals Hotjar, Google Analytics en usability onderzoeken, is de optimale webshop tot stand gekomen. Hierdoor is een webshop neergezet met een modern karakter en een stevig fundament, klaar voor online groei.
Omdat de kleding ook in fysieke winkels te verkrijgen is, is de storelocator een mooie functionaliteit. Zo vind je altijd een winkel bij jou in de buurt om de kleding direct te bekijken.
Het resultaat
Een supersnelle webshop op PWA, klaar voor groei en beleving die aansluit bij de doelgroep. De webshop wordt de komende tijd uitgebouwd met een loyalty omgeving en andere innovatieve toepassingen. Ondertussen monitoren we de resultaten van de webshop om te zorgen voor een optimale klantbeleving.