ESSENZA HOME

Hyvä versnelt merkbeleving bij ESSENZA HOME

All cases

Al meer dan tien jaar bouwen ESSENZA HOME en Itonomy samen aan een webshop die inspireert, overtuigt en presteert. We hebben voor hen een toekomstbestendig Adobe Commerce- en Hyvä-platform gebouwd met focus op merkbeleving en performance, dat jaarlijks 25% tot 35% groeit in bezoekers, omzet en conversie.

Inspireren via de webshop

“In onze webshop vertellen we het verhaal van ESSENZA HOME,” zegt Marjolein de Jong, e-commerce teamlead. “Klanten ontdekken complete collecties, krijgen advies over combinaties en ervaren onze merkbeleving. Ook ons duurzaamheidsverhaal komt volledig tot zijn recht.”

De webshop functioneert niet alleen als verkoopkanaal, maar als inspiratieplatform, met uitgebreide content, kwalitatieve foto’s en slimme cross-sell modules die wij voor ESSENZA HOME hebben ontwikkeld.

ESSENZA HOME koos vanaf het begin voor Adobe Commerce. Marjolein: “Het platform is kwalitatief, en met Itonomy hadden we meteen een goede klik. Ze dachten vanaf dag één actief met ons mee. Inmiddels werken we al tien jaar samen, zijn we meerdere keren gemigreerd naar nieuwe versies van Adobe Commerce en hebben we nu ook een belangrijke stap gezet naar Hyvä.”

Webshop voor B2C én B2B

De webshop draait in drie landen (.nl, .de, .com), met ieder een eigen aanpak voor productaanbod en content. Dankzij de koppeling met het ERP-systeem zijn prijzen en voorraden altijd actueel. Ook het B2B-portaal is inmiddels naar Adobe Commerce gemigreerd, waarbij de uitgebreide B2B-functionaliteiten direct beschikbaar zijn. Daarnaast integreerden we de inspiratieomgeving en pakten we samen de technische SEO optimalisatie aan.

“Itonomy hielp ons een efficiënt internationaal online sales kanaal in te richten.”

Roeland Smits, Director, ESSENZA HOME

Hyvä: snelheid, flexibiliteit en modern design

Om de verouderde frontend te vervangen en een frisse, snelle en futureproof webshop te creëren, migreerden we naar Hyvä.

Hyvä bood precies wat ESSENZA HOME nodig had:

  • Razendsnelle performance → kortere laadtijden, hogere conversies
  • Modern design en flexibiliteit → fris en eenvoudig uitbreidbaar
  • Schoon en efficiënt → minder bugs, sneller development
  • SEO-optimaal → lichtgewicht, technisch geoptimaliseerd

Voor een merk waarbij uitstraling en performance belangrijk zijn, is Hyvä de ideale oplossing. Het heeft Magento nieuw leven ingeblazen en maakt het platform van ESSENZA HOME futureproof.

Het ESSENZA HOME-platform is met Hyvä niet alleen geoptimaliseerd voor performance en SEO; het lifestylemerk beschikt nu ook over een sneller, schoner en stabieler platform, klaar voor verdere groei en innovatie.

Waarom Hyvä en Adobe Commerce?

Waar veel bedrijven kiezen voor standaardoplossingen zoals Shopify, houden merken met Adobe Commerce in combinatie met Hyvä de volledige controle en eigenaarschap over hun platform. Het is open source, flexibel, futureproof en geeft je de zekerheid van snelheid en veiligheid.

Samenwerking met Itonomy

“Dat we na al die jaren nog steeds fijn samenwerken met Itonomy, zegt denk ik genoeg. Ze denken proactief met ons mee, bijvoorbeeld over conversiekansen of de performance van de webshop.” vertelt Marjolein. “Elke twee weken hebben we onze sprintmeeting. We bespreken dan functionaliteiten in de webshop die nog niet werken zoals we willen, want we blijven onze webshop continu doorontwikkelen. En wanneer er een probleem is, laat iedereen bij Itonomy alles vallen, totdat het is opgelost. Dat schept vertrouwen.”

De migraties verliepen soepel en intuïtief. De laatste migratie naar Hyvä was voor Itonomy het eerste project in dit framework, waardoor sommige stappen meer tijd kostten dan verwacht, maar ook deze stap naar Hyvä hebben we succesvol kunnen realiseren.

Het resultaat: een frisse, snelle en inspirerende webshop die ESSENZA HOME optimaal ondersteunt in hun groeipad en klaar is voor de toekomst.

Ben je benieuwd wat Hyvä voor jouw e-commerce platform kan betekenen?

Laten we kennismaken!