Welke voordelen er zijn te behalen met de overname van Adobe

Terug naar het overzicht

Ontdek nieuwe inzichten met Adobe Analytics

Werk je met Magento 2? Is Magento de core van jouw e-commerce? Dan biedt Adobe Analytics ongekende mogelijkheden voor je webshop.

Nu het E-commerceplatform Magento onderdeel is van de Adobe familie, staan er mooie ontwikkelingen op het programma. Voor de (grotere) webshops bieden de oplossingen van Adobe een mooie aanvulling. Eén onderdeel dat met name interessant is betreft de Adobe Analytics. Maar wat houdt dit product nu precies in?

Adobe Analytics is een toonaangevende tooling (volgens het rapport van Forrester leider in dit segment) voor analytics en metingen. Het grote verschil met algemene analytics tools is dat deze tool verder kijkt dan data en juist inzichten biedt op basis waarvan je gericht actie kunt ondernemen. Adobe spreekt zelf over een “customer intelligence”. Dit bestaat grofweg uit vier componenten:

  1. webanalytics
  2. channel-en marketing analytics
  3. attributie
  4. predictie analytics.

De basis van Adobe Analytics is inzicht. Na twintig jaar digitale innovatie vormt webanalytics nog steeds het hart van de besluitvorming in ondernemingen. Dat geldt waarschijnlijk ook voor jouw onderneming.  Maar in die twintig jaar is er veel veranderd. Met behulp van AI, machine learning en andere geavanceerde technologie kan je verder kijken dan bezoeken, paginaweergaven en bouncepercentages. Je krijgt inzichten in klanten die optimaal rendement opleveren.

Je klanten van vandaag zijn zeer mobiel. Ze gebruiken wearables en het Internet of Things. Ze bezoeken je fysieke winkel of groothandel en ze rijden rond in connected auto’s. Met de juiste channel- en marketinganalytics kun je in al deze gevallen een geweldige ervaring bieden. Dit kan door het integreren van vrijwel elk kanaal – waaronder het web, mobiele apparaten, video, IoT, apps, social media en meer. Vervolgens kun je die data in real-time analyseren om de inzichten in je klanten naar een geheel nieuw niveau te tillen.

Waarschijnlijk geeft jouw marketingafdeling veel geld uit aan content en campagnes. Het is dus van essentieel belang dat deze investeringen gaan renderen. Adobe Analytics geeft je inzicht in de impact van elk contact van elke klant via paid, owned en earned kanalen. Hierbij gebruikt het programma machine learning en geavanceerde statistieken in op regels gebaseerde en algoritmische attributiemodellen om ervoor te zorgen dat jij elke keer de juiste investering doet. 

We zien vaak dat onze klanten hun data alleen gebruiken om inzichten over het verleden aan het licht te brengen. Dankzij de voorzieningen voor predictive analytics van Adobe Analytics kun je je data beter benutten. Predictive tools zijn op basis van machine learning en AI vormen een belangrijk onderdeel van de productstrategie.

 

 

 

“In elk stadium van de klantreis aansprekende en relevante ervaringen bieden” – Adobe.

Het Magento platform is opgenomen in de zogenoemde Experience Cloud van Adobe. De Experience Cloud is een set van verschillende softwarepakketten die het mogelijk maken om een optimale klantbeleving te realiseren.

Het nieuwe doel: Experience-Driven commerce

Betere ervaringen voor bezoekers zullen leiden tot een hogere conversie. Adobe Analytics gaat je veel meer inzichten geven dan de “traditionele” analytics. En dit kan grote gevolgen hebben voor zowel de conversie alsmede de loyaliteit van klanten.

Integratie Adobe Analytics in Magento 2

Natuurlijk is een belangrijke vraag hoe je Adobe Analytics dan optimaal kunt integreren in Magento 2. Kort gezegd is dit net zo eenvoudig als bijvoorbeeld Google Analytics. Beide tools zijn bovendien een verlengstuk van elkaar. Om daadwerkelijk te zien hoe dit werkt en welke voordelen Adobe Analytics heeft, organiseert Itonomy op 20 juni een exclusieve roundtable in samenwerking met Adobe om dit te presenteren.

Wil je hierbij aanwezig zijn of wil je meer informatie over Adobe Commerce Cloud? Wij helpen je graag verder.

Ja, ik wil meer weten