Van Discovery tot Helder Scoping Document

In een nieuwe samenwerking is de ‘Discovery’ een cruciale eerste stap in ons proces. Maar wat omvat deze Discovery precies en wat brengt het je?

IT Architectuur

Tijdens een Discovery sessie met de klant draait het allemaal om de vraag: “Hoe is je huidige e-commerce omgeving ingericht en hoe zou je deze idealiter willen zien?” We gaan diep in op de huidige IT-architectuur en de rol die je e-commerce platform daarin speelt. We brengen in kaart hoe alle systemen samenkomen in de e-commerce omgeving, zoals je verkoopsysteem, je financiële systeem en je productinformatie. Vaak is de situatie verre van ideaal, en daarom kijken wij naar de gewenste situatie en wat er nodig is om daar te komen, zodat je uiteindelijk een optimaal functionerend e-commerce platform bezit die aansluit bij de doelstellingen van je organisatie.

Een van de centrale vragen tijdens zo’n Discovery is: “Waar is jouw bedrijfsinformatie belegd?” Uit deze vraag komt een architectuurschets voort die duidelijk in kaart brengt hoe alles georganiseerd is. Vervolgens schetsen we een ideale situatie voor de beoogde architectuur.

Tijdens een Discovery halen we veel informatie op bij de klant én we dagen deze informatie uit. Ons doel is dan ook om de klant te inspireren over hun online omgeving. Het komt vaak voor dat klanten niet alle antwoorden paraat hebben, en iedere Discovery is uniek: de ene klant komt met een gedetailleerd plan van aanpak, terwijl de andere een Discovery volledig blanco in gaat. Door middel van gerichte vragen en onze expertise komen de antwoorden op de gestelde vragen helder naar boven.

Onderwerpen van de Discovery

Hoewel iedere Discovery anders is, zijn er vaste onderwerpen die altijd aan bod komen, zoals:

  1. Back-end: We kijken naar de technische aspecten van je e-commerce omgeving en beoordelen of het voldoet aan de vereisten en verwachtingen.
  2. Requirements: We stellen vast welke specifieke eisen en wensen er zijn voor je e-commerce platform en zorgen ervoor dat deze duidelijk geformuleerd worden.
  3. Multi-source inventory: We onderzoeken jullie voorraadmodel en bepalen hoe dit optimaal kan worden geïntegreerd in je e-commerce omgeving.
  4. Orderflow: We analyseren hoe de orderstroom verloopt, van het moment dat een klant een bestelling plaatst tot aan de afhandeling ervan.

Strategisch e-commerce advies

Na afloop van de Discovery ontvang je van ons een concreet strategisch advies. De uitkomst van de Discovery is dat je een heldere scope hebt en dat er een duidelijk strategisch e-commerceplan voor de lange termijn ligt. Dit stelt je in staat om gefundeerde beslissingen te nemen om je online aanwezigheid verder te ontwikkelen.

De Discovery vormt een belangrijke stap in ons proces, omdat deze niet alleen helpt bij het verkrijgen van inzicht in je huidige situatie, maar ook bij het identificeren van mogelijkheden en het definiëren van een heldere visie voor de toekomst. Door middel van grondig onderzoek en diepgaande discussies zorgen we ervoor dat jouw e-commerce platform optimaal aansluit bij je bedrijfsdoelstellingen.

Kortom, van Discovery tot helder scoping document; onze werkwijze biedt een solide basis voor succes met je nieuwe e-commerce omgeving.

Interesse in een Discovery?

Onze grote passie is het ontwikkelen van een solide, perfecte en innovatieve online ervaring, ofwel e-commerce strategie, die waarde toevoegt zodat onze partners kunnen groeien. Laten we kennismaken en met elkaar ontdekken hoe we jouw organisatie gezamenlijk kunnen laten groeien.

Laten we kennismaken!